Een goede retour logistiek is een belangrijk onderdeel van de klantenservice
De nadruk bij het verwerken van een (webshop)bestellingen ligt met name op de logistieke snelheid en manier van aanbieden. Vaak wordt het retour proces over het hoofd gezien. Een goede retour logistiek is in onze ogen een belangrijk onderdeel van de klantenservice. Wanneer een klant ontevreden is over een product of de klant heeft een verkeerde bestelling geplaatst, dan is het noodzaak om de klant te ontzorgen middels een goede retour afhandeling.
Hoe ziet het logistieke proces eruit bij Erenpack?
- Aanmelding
- Het verwerken van de (retour)aanvraag van de klant
- Informatieverstrekking aan de klant
- Retour informatie verstrekken aan klant
- Retour zenden
- Wij kunnen opdracht geven tot het inplannen van een afhaalopdracht
- De klant kan producten (kosteloos) retourneren naar een speciaal antwoordnummer
- Registratie
- Erenpack registreert de retourzending
- Kwaliteitskeuring
- Artikelen worden weer op voorraad genomen nadat deze door de kwaliteitskeuring heen komen.
- Rapportage
- Rapportage van retour gekomen producten
- Financiƫle administratie
- Erenpack handelt de facturatie ook af, indien deze via ons verloopt